In Nederland groeit 1 op de 12 kinderen in 2022 op in armoede. Stijgende energierekeningen en extreme inflatie, die de prijzen van dagelijkse benodigdheden de hoogte in duwen, zorgen er tegenwoordig voor dat meer mensen en gezinnen in financiële problemen komen. Om deze gezinnen een financieel én mentaal duwtje in de rug te geven, sloegen Kinderhulp en Bristol de handen in elkaar.
Nationaal Fonds Kinderhulp helpt kinderen en jongeren van 0 tot 21 jaar die in Nederland opgroeien in armoede. Dit doen ze door simpele dingen, waar andere instanties niet mee kunnen helpen, tóch mogelijk te maken. Bij Kinderhulp vinden ze namelijk dat elk kind een jeugd zonder zorgen verdient. Alle kinderen verdienen een dagje uit, een fiets, een nieuw dekbed, een cadeautje van de Sint etc… Kinderhulp helpt deze kinderen onvoorwaardelijk zodat ook zij erbij horen en gelijke kansen krijgen voor de toekomst. Net als ieder ander kind.
Om het probleem rond kinderarmoede nog meer onder de aandacht te brengen, werd er in opdracht van Bristol en Team Lewis een onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau IVOX. Benieuwd naar de resultaten? Lees even onze blog.
Tijdens onze “In my Shoes” campagne werd er per verkocht paar leren kinderschoenen € 5 gestort aan Nationaal Fonds Kinderhulp. Bovendien konden klanten in onze Bristol-winkels een vrije gift doen. Aan het einde van onze campagne mochten we in totaal een prachtig bedrag van € 43.973,39 overhandigen aan Nationaal Fonds Kinderhulp. We zijn erg fier dat onze Bristol-klanten zo’n warm hart hebben en dat we samen een steentje hebben kunnen bijdragen in de strijd tegen kinderarmoede.
De familie Vanaudenhove, oprichters van Euro Shoe Group, steunt al sinds 2002 sociale projecten en organisaties uit de brede omgeving van Diest (België), de stad waar de allereerste schoenenwinkel van Euro Shoe Group in 1925 zijn deuren opende.
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontdek als eerste de nieuwe trends en speciale acties.