Bij vonnis van de Rechtbank Oost- Brabant, locatie ‘s- Hertogenbosch d.d. 28 augustus 2024 is het faillissement uitgesproken van de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Bristol B.V. tevens h.o.d.n. Bristol, Bristol Zaandam, Bristol Beek, Bristol Woerden, Bristol Haaksbergen, Bristol Veenendaal, Bristol Rotterdam, Bristol Eindhoven, zulks met benoeming van mr. F.H.E. Boerma tot rechter-commissaris en met benoeming van mr. D.D. Dielissen- Breukers (Boskamp & Willems) en mr. D.A.A.P. de Jong (Holla Legal & Tax) tot curatoren. Onderstaand treft u aan algemene antwoorden op veelgestelde vragen.

 

Blijven filialen van Bristol geopend? 

Aankomende vrijdag en zaterdag 6 en 7 september zullen de volgende filialen van Bristol opengaan voor een laatste, finale uitverkoop: Veenendaal, Eindhoven, Zoetermeer, Cuijk, Valkenburg (ZH), Emmeloord en Naaldwijk. Houd er rekening mee dat het niet meer mogelijk is om producten te ruilen of te retourneren.

 

Is de webshop van Bristol nog open? 

Nee, sinds 19 augustus 2024 is de Bristol-webshop gesloten en is het niet langer mogelijk om online aankopen bij Bristol te doen. De verkoop van producten verloopt alleen nog via de fysieke winkels die open zijn. Ook attenderen we u erop dat als u een aankoop doet, of recentelijk heeft gedaan, in een Bristol-filiaal, het product niet meer kan worden geretourneerd of geruild. Vanwege het faillissement kan het aankoopbedrag namelijk niet meer aan u worden terugbetaald.

 

Ik wil mijn product ruilen of retourneren. Is dit mogelijk?

Nee, het is helaas niet meer mogelijk op dit moment om een product te ruilen of te retourneren. Vanwege het faillissement van Bristol kan het aankoopbedrag namelijk niet meer aan u worden terugbetaald, ook niet in de vorm van een tegoedbon. Wij raden u aan het product te houden en hopen op uw begrip.

 

Ik heb online een product gekocht maar niets ontvangen. Kan ik de aankoop herroepen? 

Het is niet verstandig om een koop te herroepen of te annuleren omdat, vanwege het faillissement, het door u al betaalde aankoopbedrag niet aan u kan worden terugbetaald. Indien u vóór 28 augustus een beroep op het herroepingsrecht heeft gedaan en/of de koop al heeft geannuleerd en teruggestuurd, maar het aan u toekomende bedrag nog niet heeft ontvangen, vragen wij u om uw vordering als schuldeiser van Bristol in het faillissement in te dienen. Zie hiervoor de informatie onder het laatste kopje.

 

Ik heb een cadeaubon, kortingsbonnen en/of voucher van Bristol. Is deze nog geldig? 

Cadeaubonnen, kortingsbonnen en/of vouchers zijn in verband met het faillissement van Bristol helaas niet meer geldig en worden niet geaccepteerd. U kunt deze niet meer gebruiken in de Bristol-filialen. Cadeaubonnen worden ook niet meer verkocht.

 

Ik heb een kaart van Stichting Leergeld, het Volwassenfonds en/of het Jeugdfonds. Kan ik deze nog gebruiken.

Het is vooralsnog mogelijk om bij de filialen van Bristol die nog open zijn deze kaarten te gebruiken en daarmee te betalen. Mocht dit vanwege het faillissement alsnog anders worden dan zullen wij dat tijdig laten weten.

 

Bij wie moet ik mij melden als ik nog geld van Bristol tegoed heb?

Als u schuldeiser van Bristol bent, kunt u uw vordering op Bristol bij de curatoren indienen via SFVOnline.nl. U kunt gemakkelijk een vordering indienen voor uzelf, namens een bedrijf of organisatie of namens een (semi) overheidsinstantie. Klik voor het indienen van een vordering op de volgende link: https://sfvonline.nl/zelfhelp/registreren/2562

Houd bij het indienen van uw vordering alstublieft een kopie van de aankoopbon van het desbetreffende product en/of een bewijs dat het product besteld is bij de hand.

Let op: het is niet mogelijk om een klacht in te dienen over de producten van Bristol via SFVOnline.nl. Dat is alleen te bedoeld voor het indienen van vorderingen als u nog geld van Bristol tegoed heeft. Eventuele klachten over de producten kunnen wel verstuurd worden naar: [email protected]